söndag 18 oktober 2009

Titta, en bärnsten!





Det är något speciellt med en söndag, vilodagen. Då jag var "liten" fick man inte göra just något mellan klockan 11 och 12 på en söndag, då var det gudstjänst. I dag gick jag havskantspromenaden med hundarna den timmen. Då bestämde jag mig för att någon dag spela in havets läten som slår med olika krafter mot stranden, så rogivande.
Under denna promenad hittade jag åter en liten bärnsten på stranden. Förr användes bärnsten som bland annat läkemedel mot de mest skilda sjukdomar. I dag är bärnstenen en smyckesten som sägs besitta helande krafter. Jag stoppade stenen i min ficka med de andra, tidigare upphittade stenarna, och kramade dem hårt.
Solen sken åter i dag och maken, barnbarnet, hundarna och jag satt efter lunchen i trädgården, lekte och njöt. Vi planerade också morgondagen som skall innehålla bland annat klädvård för de plagg som skall till butiken under veckan.
Idag, vilodagen, bar jag fantasimönstrade mjukisbyxor Scabetti av Elice i Höllviken, en tröja av Calida, chockrosa duntäckjacka av Jackpot och röda gummistövlar av Tretorn. Doften var idag Lancomes Poême.

1 kommentar: