lördag 17 oktober 2009

Kan ni föreställa er detta.




Lördagmorgon, så härligt! Efter en stund med nybryggt kaffe och hembakat grahamsbröd med västerbottenost är det dags för morgonpromenad på stranden med hundarna. Kan ni föreställa er detta - mitt under den så kallade havskantspromenaden spricker molnen upp och solen lyser upp med hela sin kraft mot oss. Havet är nästan stilla. Hundarna är så lyckliga och springer med sina pinnar efter mig. Detta är lycka!
Så småningom till butiken och dagen blir väldigt lyckad. Trevliga och intressanta kunder som kommer in. Jag fotograferade vissa objekt som var tänkta att visas i bloggen, bland andra svarta Pertti Palmroth stövlar och ett par bruna Aaltonen stövlar. Båda paren är så snygga. Dock är stövlarna reserverade redan av en medveten dam. Höstkläderna plockas in allt eftersom och byts ut mot de som är mer sommarlika.
Skor har alltid varit min passion och jag kunde inte låta bli att fotografera några par, Magli är min favorit. Bilder ur sortimentet går att finna på Påfågelns hemsida http://www.pafagelnsecondhand.se/.
Hunden Ikaroz var med mig idag och han är en sådan underbar vän. Av någon anledning klädde jag mig i svart i dag igen. Svarta GareDeRobe långbyxor, svart Gant tröja med glittrig logga på bröstet, min mörka, stickade minkpälsväst och svarta halvboots av Rizzo. Som parfym ville jag bära Yves Saint Laurents "rive gauche".

1 kommentar:

  1. Hej, jag har varit inne en gång i din affär, det var en mycket trevlig upplevelse! Dock mest för frun, fast vi hittade kläder båda två. Vi kommer garanterat tillbaka.

    SvaraRadera