fredag 23 oktober 2009

Nu får jag garanterat ett nervöst sammanbrott!!






Som kanske framgått i tidigare inlägg har jag barnbarnet hos mig i Skåne just nu. Alla som har småbarn (fem år) eller barnbarn i den åldern vet vad det betyder i kraftansamling, speciellt ju äldre man själv blir. Det betyder bland annat att det finns inte så mycket tid över till telefonsamtal och dylikt. Skärskilt om man dessutom har vissa andra plikter att sköta.

Ikväll, efter att ha tittat på den otroligt bra TV serien "Maktens män" på Access TV plockar jag fram mobiltelefonen och går igenom eventuella meddelanden. För det mesta är det meddelanden som sedan framförts i återkommande samtal men -

Ett meddelande har jag missat!! Det är ett meddelande från Helsingborgs Auktionsverk om auktion den 18 oktober. Det skulle vara fashion som aldrig förr.

Det var alltså förra helgen auktionen var! Efter att ha gått in på Helsingborgs Auktionsverkets hemsida http://www.hav.se/ känner jag, efter att ha sett objekten och slutpriserna - titta från 406 - att jag får ett nervöst sammanbrott, nu!! Garanterat ett supernervöst sammanbrott! Yves Saint Laurent, Moschino, Gucci, Louis Vuitton, Hermes, Chanel, Escada o.s.v till priser så jag ryser.

Hur kunde detta hända? Varför ringde de inte igen, jag hade ju ett litet barnbarn , fyra hundar, en man, Påfågeln second hand, bullbaket, matlagningen, disken, tvätten, städningen och allt annat skit att ta hand om än att lyssna på meddelanden på mobilen.

Denna fredag hade jag bruna InWear jeans på mig, mina svarta halvboots av Rizzo passade bäst till byxorna. Jag hade på mig en svart polotröja av Nanso, ovanpå den bar jag en underbar, färgglad kofta av "Wilhelmina Design". Jag hade också pärlhalsband runt polokragen. Som doft idag valde jag Cerruti 1881.

Tänk vad jag kunde ha haft på mig om jag inte hade missat samtalet!






1 kommentar:

  1. Oj,va synd. Nu kommer du säkert aldrig igen missa ett meddelande. Trevlig helg!!

    SvaraRadera