tisdag 20 oktober 2009

En sådan underbar dag!


Solen lyste med hela sin styrka här hos oss idag. Vi mätte 10 grader i skuggan under dagen. Det blev mycket trädgårdsarbete inför den kommande säsongen. Gräset klipptes, buskar och träd ansades och det blev så fint. Promenaden på stranden under förmiddagen fick ta extra lång tid. Helt ofattbart att det snart är november då vi har motsvarande augustiväder här.
Jag har gjort i ordning mängder med höstkläder för ta till butiken i morgon. Så snygga saker. En del av kläderna finns fotograferade på Påfågelns hemsida.
Barnbarnet har väntat på glassbilen från Hemglass i en hel vecka. Ikväll kom den äntligen och frysen är nu åter fylld med flera olika sorters glass. Chauffören, som av vänlighet stannade bilen utanför vår grind, sa då han packade vår glass i påsar "lyssna, vad underbart, vi hör havet". Ja, vi hör havet här.
Idag kände jag mig för lite mer färg i klädseln min. Det blev en orangefärgad tunika av UNO Danmark, mina blå Trussardi jeans, beige dunväst och svarta pumps av Lagersons. Parfymen jag har på mig idag heter Chloé.







1 kommentar:

  1. Va underbart att stå på tomten och höra havet!!

    SvaraRadera