måndag 19 oktober 2009

Kan man blogga från himlen?


Måndag och det är så stilla och lugnt här kring oss. På stranden, flera kilometer lång, fanns nästan bara jag och hundarna. Under helgen finns ju de hitåkande promenadgästerna och vi är då som regel flera att dela av denna härlighet. Men idag var det bara jag, hundarna och mina tankar.

Mina tankar gick igen till min absolut bästa vän som gick bort för exakt ett år sedan, alldeles för tidigt. Jag saknar henne så. Jag saknar våra samtal, jag saknar hennes kloka synpunkter och de snabba replikerna och att hon alltid fanns där.

Nu hoppas jag att hon är en av de fåglar som finns i min trädgård och cirklar kring mig och de mina och sjunger så vackert. På bilden ovan sitter min vän på en plats i världen dit hon återvände varje år. Jag önskar att hon kan blogga från himmelen.

Resten av dagen har gått till att sortera kläder och varor som skall till butiken på onsdag. Jag fotograferar en del som finns att se på Påfågelns hemsida http://www.pafagelnsecondhand.se/.

En sådan här måndag klädde jag mig i mina Armani jeans, en vit Armani skjorta och ovanpå den en grå kofta av Kriss. Mina sköna skor var ballerina liknande svarta skor av Björn Borg. Som doft valde jag en av mina favoriter, nämligen Giorgio - Beverly Hills.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att hon iallafall kan läsa din blogg. Om hon kan så lär hon vara den lyckligaste ängeln, så älskad av sin vännina.

    SvaraRadera