onsdag 14 oktober 2009

Påfågeln, det är jag!


Sedan 25 år tillbaka har min man kallat mig för Påfågel! Varför det? Kanske för att jag alltid har tyckt om att klä upp mig i vackra kläder i vackra färger och så... Påfågeln har alltså följt mig i alla år och blev ett naturligt val då namn skulle väljas till min lilla second hand butik i Trelleborg. Det blev Påfågeln Second Hand. Butiken finns på Frans Malmrosgatan 37 i Trelleborg, i en gammal banklokal med bankvalv och allt.

Sedan december 2009 är butiken flyttad till Malmö på St. Nygatan 36, nära Hansa companiet.

Där säljs allt det som jag och mina närmaste har ägt, tyckt om och tycker om i klädväg med tillhörande skor, väskor och accessoarer och mycket annat skojigt. Sortimentet består alltså av bland annat kvalitetskläder och skor av kända märken såsom Armani, YSL, Cerruti, Hugo Boss, Tiger, Esprit, Inwear, JackPot, Mondi, She, Filippa K och massor av andra märken. Skor av Bruno Magli, Bally, Peter Kaiser m.fl. Min idé är att alla skall kunna klä sig snyggt och exklusivt utan att behöva ruinera sig! Våra kunder är unga som äldre, damer och herrar, barn och ungdomar, nya och stamkunder!

Ännu så länge har vi öppet endast onsdag och fredag eftermiddag kl 14-17 samt lördagar kl 11-14.

För det mesta blir vi dock kvar längre för att serva våra kunder.

1 kommentar: