torsdag 29 oktober 2009

"Knowing" av Estée Lauder, en gammal favorit..



Jag har alltid varit en sådan där parfymälskare. Under åren har jag provat och använt de flesta parfymdofter och märken av värde. Vissa har jag verkligen fastnat för och som har följt mig hur länge som helst. Jag vill bära eller dofta parfym varje dag. Det är som att vara ordentligt klädd.

Mina parfymer har också varit kännemärken för humöret, väder och vind och det allmänna tillståndet. Jag går på känsla då jag väljer parfym för respektive dag.

Jag minns en av mina arbetsplatser där en arbetskamrat sade att man kunde känna i hissen om jag hade kommit till jobbet. Hon menade förstås att det doftade parfym i hissen och parfymen kom rimligen efter mig.

Jag sprayar parfym också i "damrummet". Där använder jag gamla skvättar i flaskorna. Ibland går jag också runt i huset och bara sprayar min aktuella favoritparfym överallt.

Häromdagen åkte jag hiss i ett centralt hus i staden Malmö. En tjusig dam kom in i hissen. Jag kände att hon doftade så gott. Jag kände på något sätt igen den doften. Låt mig gissa, sade jag. Du har Estée Lauders "Knowing" på dig. Javisst, det stämde. Den doften/parfymen använde jag för minst tio år sedan men jag har inte glömt den. Maken tittade på mig, "du har inte tacklat av ännu".

Fort som attan gick jag därefter till "Triangelen" och parfymaffären där för att inhandla "Knowing" av Estée Lauder, en gammal favorit.

Denna soliga dag gick jag i mina svarta favoritjeans av Armani, svart tunika av design Werk of Sweden, ovanpå den en svart, kort skinnjacka och min häftiga svarta, halvlånga, tunna Féraud päls. Skorna kom från Palmroth och så förstås parfymen, den var Knowing av Estée Lauder.

2 kommentarer:

  1. Älskar Estée Lauder! men päls? erm... nej. aldrig. god kväll!

    SvaraRadera
  2. Älskar oxå parfymer!

    SvaraRadera