onsdag 21 oktober 2009

Shit happens....


Ännu en sådan underbar dag tänkte jag då hundarna och jag startade vår morgonpromenad som alltid går till stranden. Hundarna var glada och spralliga, slet och drog åt alla håll som aldrig förr.
Så inträffar det som jag fasar för. Vi möter ett herrskap som är ute och promenerar med sin vackra, stora hund. Vi har träffat dem förut och hundarna har lekt med varandra men idag, nej!
Min stora schäferhane, som tagit på sig rollen som kvarterspolis, sliter sig loss och spöar hunden som vi möter för att markera vem som är kungen i kvarteret. Inget allvarligt hände men hundens ägare läser lusen av både mig och mina hundar. De kommer garanterat att gå omvägar om de ser oss igen och säkert väljer de en annan väg till stranden.

Försenad kom jag till butiken. Men så roligt det var idag. Så många trevliga kunder, både stamkunder och nya kunder. Jag hade med mig två kartonger höstkläder till butiken men hann inte prismärka dem eller än mindre hänga upp dem förrän hälften var sålda! Hem kom jag två timmar senare än planerat men det gör inget för det var en så trevlig dag!

På begäran kommer vi att prismärka de kläder och andra varor som publiceras på Påfågelns hemsida så att eventuella intressenter kan shoppa på nätet. En e-mailadress är också installerad för detta ändamål, se Påfågelns hemsida http://www.pafagelnsecondhand.se/

Denna dag klädde jag mig i turkosfärgade långbyxor av Vertigo Pour la Ville istoppade i mörkbruna stövlar. Jag bar en svart stickad tröja av NoaNoa. Ovanpå den hade jag min älskade mörkbruna minkpälsväst och runt halsen beige färgad Armani scarves. Doften idag kom från Agent Provocateur.

1 kommentar:

  1. Hej! Måste bara säga att det är så roligt att läsa vad du bär för kläder varje dag! Kommer garanterat komma till Påfågel nästa gång jag är i Trelleborg.

    SvaraRadera