torsdag 17 december 2009

Vi älskar Skånelandet, även under vinterhalvåret.






Det är så underbart att bo här nere i Skånelandet. Det är som att bo på kontinenten. Sommaren stannar till nästan jul och våren är här strax efter nyår. Vinter, usch! Onsdagen den 16 december var det fortfarande badväder för min "badkruka" stora schäfern "Ikke". Jag fotograferade honom på fältet för att skicka en härlig höstbild till de frusna individerna i snön uppe i Stockholm. De två bilder högst upp är tagna då, bilden under är tagen på samma plats dagen efter.

Morgonpromenaden i dag med "kvart över åtta klubben" gick i "djup" snö! Fy fan, vi hade fått snö under natten! Vi genomförde muntlig enkät om ämnet "vem gillar vinter och snö". Det blev oavgjort. Jag var bland dem som röstade emot vinter och snö.

På fredagmorgon, alltså i morgon, skall vi i klubben ha glöggparty på fältet. Hundarna får den otvistliga "belöningen" i form av mjukost i tub som trycks mot nosen, sååå gott, och Frolic förstås.

Vi vuxna skall dricka glögg och äta lussekatter och pepparkakor. Vi har redan sett ut platsen där vi skall sitta, nu alltså i snön. Det blir att ta på sig päls i morgonbitti.

Min uppgift är att värma en alkoholhaltig glögg, jag valde den med hjortronsmak, och ta med den i termoskanna. Jag skall också fotografera tillställningen.

Glöggpartyt med "kvart över åtta klubben" på morgonen skall bli en ny upplevelse för både mig och min "värstinghund" Doris.

Jag återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar