onsdag 30 december 2009

GOTT NYTT ÅR !!!



Snart är året 2009 slut och det nya året 2010 tar vid.

Inför det nya året tänker jag och minns det gångna året och planerar och ger löften inför det nya.

Jag är mycket tacksam för året som gott. Jag har fått vara frisk, jag har vaknat med glädje varje morgon, mina närmaste har funnits där och vi har umgåtts i positiva tecken och omständigheter. Jag har kunnat dela med mig av det som jag har fått och jag kan nu planera och ge löften inför det kommande året.

Mina tankar och välgångsönskningar går nu till dem som har haft det svårt under året som gått och jag önskar att det nya året kommer att vara mer välvilligt mot dem.

Om du är värd för en nyårsvaka skall du enligt gammal sed inte bjuda dina gäster till nyårsvakan förrän vid åtta eller halv nio tiden på kvällen för att väntan på tolvslaget inte skall bli så lång!

Du skall också vara uppmärksam på följande saker på nyårsdagen.

Beskåda himlen, om den är röd på morgonen kommer det sorg, krig och oväder.

Akta dig för att hicka eller nysa på nyårsdagens morgon för det betyder dödsfall.

Om en man är ditt första besök på nyårsdagen betyder det lycka. Om en kvinna kommer först betyder det olycka.

Låna inte ut pengar på nyårsdagen så försvinner dina pengar inte under året.

Får du däremot pengar betyder det mera pengar till dig under året.

Vill du dessutom hålla dig frisk under det nya året skall du äta ett äpple på nyårsdagens morgon!

Med låten ovan, klicka på play pilen, önskar jag dig gott slut av det gångna året och ett riktigt gott nytt år!

1 kommentar:

  1. Gott nytt år till dig också! Ska försöka att äta äpplet, inte öppna dörren om det är en kvinna som står bakom samt hålla hårt i plånboken! Kram

    SvaraRadera