måndag 30 november 2009

Medlem i "kvart över åtta" klubben!


Min rottweiler/dobermanntik Doris, som är snart ett och ett halvt år, tycker väldigt mycket om att springa fri och leka med andra hundar. Hundar finns det gott om här omkring. Varje dag går jag med Doris på stranden så att hon får springa av sig, annars blir hon rastlös och slänger skor och kuddar m.m omkring sig i huset. Hon önskar inget annat än att träffa en annan hund som också vill springa och leka.

I helgen träffade vi en dam och en herre på fältet med var sina två ljusa labradorer, totalt fyra, som Doris blev stormförtjust i. Damen berättade att från måndag till fredag samlas hundägare med sina hundar vid grindarna till fältet för att sedan gå en runda på ca en timme. Ingen föranmälan, ingen avanmälan, bara att finnas vid grinden kvart över åtta på morgonen!

Jag har sett detta sällskap tidigare men har trott att det rör sig om hunddagis eller liknande och därför gått omvägar.

Kul, klockan sattes på ringning tidigt på måndagmorgonen så att jag skulle hinna dricka mitt älskade kaffe och äta gröten innan Doris och jag skulle ansluta oss till den nyfunna klubben "kvart över åtta".

Ut gick vi i god tid och mötte kvart över åtta på morgonen vid grindarna till fältet en helt underbar grupp hundar med respektives matte eller husse.

Det var små hundar, stora hundar, tikar, hanar, kastrerade och icke kastrerade och alla var de lyckliga hundar.

Doris och jag, som "nya medlemmar" togs emot väldigt vänligt. Vi gick rundan som var mycket behaglig och trevlig med småprat och sådant medan hundarna sprang omkring och lekte.

Min stora hund, schäfern Ikaroz, fick stanna hemma dels för en stukad fot men också för att vi måste finna ett bra läge att introducera Ikaroz(Ikke) men hänsyn tagen till det som jag berättat om i ett tidigare blogg, se "Shit happens." från arkivet i oktober.

Nåväl, imorgon har vi väckning igen. Vi vill inte missa "kvart över åtta klubben". Det var så vansinnigt trevligt.

Jag tänker på alla gamla, goda vänner och kan inte låta bli att citera Eddan i "Gå ofta hem till din vän, för en oanvänd stig växer snart igen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar