fredag 27 november 2009

Påfågeln secondhand nu i centrala Malmö.


Äntligen har jag hittat en lämplig, liten lokal för min andra secondhand butik Påfågeln i Malmö innerstad. Då en bekant hörde adressen där butiken kommer att öppnas jublade hon "värsta stråket!" Adressen är Stora Nygatan som ligger i närheten av Hansakompaniet i Malmö vilket motsvarar NK i Stockholm.

Det skall bli så spännande att inreda denna butik. Grunden består av Elfa inredning med upphängningsanordning och hyllor som är lätta att hantera och ändra allt eftersom behoven skiftar. Disken är ett gammalt, vitmålat skrivbord och butiken kommer förstås även här att beskyddas av våra stjärnor som Audrey Hepburn, Marilyn Monroe , Beatles m.fl.

Jag vill omge mig med färska blommor i butiken såsom mina favoriter brudorkide och vita liljor och det skall dofta gott!

Bilden ovan är tagen efter första leveransen av kläder för att visa alla förbipasserande vad som väntar...

Öppnande av Påfågeln secondhand i Malmö kommer att ske högtidligt då allt är på plats, inte före.

En dag som denna då jag levererade första omgången av kläder och placerade blommorna på rätta platser i butiken bar jag mina blå Trussardi jeans, en mörkblå lång tröja/tunika av PTA, min favorit skinnjacka av Ci-Ci-Cianneii, Armani scarfs runt halsen och ovanpå skinnjackan den stickade minkvästen som jag bara älskar. Skorna kom från Palmroth. Parfymen fick idag bli Yves Saint Laurent´s "rive gauche".

Jag kommer inom kort att lägga ut mina egna favoritplagg, parfymer och glasögon på Påfågelns hemsida http://www.pafagelnsecondhand.se/
Det skall bli riktigt roligt.

1 kommentar: