torsdag 25 februari 2010

Restylane och skin tightening/ Dr Victor Garcia

Dr Victor Garcia



Ung och vacker, det vore något! Ung kan man dessvärre inte vara hela livet men vacker, det vill varje kvinna vara oavsett vad hon säger. Det finns många sätt att vara vacker och behålla det bästa möjliga av "vackerheten" och hålla det ytliga åldrandet litet på avstånd.

Det finns kvinnor som ser så där oförskämt snygga och ungdomliga ut jämt. Titta bara på Meg Westergren, Amelia Adamo, Lill-Babs och Elisabeth Höglund. De blir ju bara snyggare ju äldre de blir. Tänk att ha en helkväll med dem och snacka om alla tänkbara vägar till bibehållen skönhet.

Det finns flera olika sätt till det och alla kompletterar de varandra, tror jag. För min hysteriska del är det bland annat följande.

En klunk Aloe Vera på fastande mage på morgonen. Långa promenader med hundarna oavsett väder. Nyttig kost, utan kött, men med mycket grönsaker och frukter. Ingefära-the massor hela dagen. Bra krämer, helst Kanebo, i ansiktet och på kroppen. Positivt tänkande så långt det är möjligt. Regelbunden facesculpturing, d.v.s elektroterapi, hos Sannakliniken m.m.

Gräddfilen till skönhet är dock Dr Victor Garcias Estetisk medicinVasa Läkarmottagning i Stockholm.

För andra gången under de senaste två åren gjorde jag härom veckan en Restylane behandling i mitt ansikte igen hos Dr Garcia. Båda gångerna har det varit riktigt trevligt och avspänt. Doktorn har varit mycket angelägen om att allt blir bra och till min belåtenhet.

Jag har varit mycket nöjd och glad båda gångerna. Efter behandlingen, ca en till två dagars viss svullnad på de berörda punkterna, ser det ut som att ansiktet har backat tillbaka några år, så där simsalabim! Eller som en annan kvinna lär ha sagt - "amazing"!

Till våren kommer jag att komlettera Restylane behandlingen hos Dr Garcia med något som heter "Skin tightening behandling". Om detta senare..

Ytligt, tänker säkert någon men - so what!

1 kommentar: