onsdag 3 februari 2010

Kalinka


Musiken ovan, Kalinka, kan man lyssna till den genom att klicka på "play" pilen.

Jag kopplar ihop "Kalinka" med de möten och den relationen jag hade med kamrat Galina som jag kallade henne för, Maria kallade henne för Galinetska, hon kallade mig för Riittushka.

Musiken i "Kalinka" ger den rätta stämningen - med dans, glädje och gemenskap, det där lite melankoliska där man kan både gråta och skratta om vartannat.

Då jag nu så intensivt tänker på kamrat Galina så känns det så bra att nunna till "Kalinka, Kalinka, Kalinka min vän" o.s.v eller allra helst "Galina, Galina, Galina min vän.."

Jag är alldeles övertygad, som jag känner Galina, att hon vill att vi i denna stund ändå försöker vara glada, att vi inte gråter.

Jag spelar låten om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar