torsdag 29 april 2010

Besök hos framtida stjärnor!!!!




Stockholm kallade mig för ett par dagars aktiviteter till sådant som estetisk medicin, tandläkare och uppfräschning av håret och så vidare.

Med SJ, X2000 till Stockholm till ett späckat program från söndag till tisdag i april 2010.

Maken hade sett till att mousserande rosé väntade i kylen hemma. In med bagaget. Med den förbeställda taxin till väninnan för söndagsmiddagen och en salig massa tjejsnack!

Måndagmorgon bryts allt. Barnbarnet Michael kräver min närvaro i klassen vid Eiraskolan på Kungsholmen! Allright! Allt stoppas upp och programmet ställs om.

Följande händer

* hämtar barnbarnet Michael från hemmet så där kvart i åtta på måndagmorgonen.

* besöker bageriet "Sockerbagaren" på Hantverkargatan på Kungsholmen för att inhandla kanelbullar och kanellängd som vi har med oss till skolan.

* småpratar och får lite skvaller av Michael under promenaden till Eiraskolan och den fantastiska träffen med framtidens stjärnor, se bilden ovan.

Det blev jubel i skolan med bullar och saft denna måndagmorgon. Det var så trevligt i klassen med de fantastiska lärarna Birgitta och Vladimir och de söta barnen.

Jag konstaterar att här har vi dagens hjältar och framtidens stjärnor!

Hit till skolans värld bör bonusar och finanslöner gå, anser jag och säkert många med mig.

Vore jag politiker i dag skulle skolan vara ett område för den högsta prioriteten med nutidens lärare och pedagoger och barnen däribland många av framtidens genier!

1 kommentar:

  1. Tjena
    Åh vad skoj för micke =)jodå han är ett geni kul för honom att vara med på bloggen din.Då kan han titta in här senare när han blivit äldre och gotta sig! =)

    SvaraRadera